första jobbdagen

Publicerat: 2012-06-02 17:28:56 Kategori: Allt 1 Kommentar(er)
Nu har jag arbetat min första provdag på jobbet. 
jobbade 9-16. Det va mkt att ta in, å mkt man ska lära sig.
(Ska få prova på att jobba ett tag på sibylla å sen se om jag får vara kvar!) 
Jag provar med full lön, vilken är kanon.
Det gick bättre idag än vad jag trodde, har lyckats fippla ihop några hamburgare.
har även fått stått i kassan lite, den tkr jag är lite svår. 
Men skulle få prova på den mer imorgon. 
jag hoppas jag kmr klara av detta, då har jag äntligen ett jobb, och en inkomst! 
Jag slipper leva på en kass föräldrarpenning. 
Idag har jag tjänat mer än vad jag gör på EN dag på föräldrarpenningen, man är ju inte direkt rik på den. 
så jag hoppas jag får jobba rätt mkt, så man får in en del pengar. 
Men först lär jag tänka på att lära mig allt, vad alla meal & hamburgare å allt det där ska ha på. 
Ska jobba imorgon också, börjar kl 9 å slutar nog kl 16 då ocskå, spännande ! :)



Kommentarer
Postat av: Elin

Du har snarare tjänat lika mycket som du får ut på 4-5 föräldradagar ;)

105 kr i timmen är utan ob. Helgob inom restaurang ligger på 35 kr timmen :)

2012-06-02 @ 18:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Design by
Wildasmami