de här med amningen är ganska jobbigt, end...

Publicerat: 2011-09-14 17:17:12 Kategori: 2 Kommentar(er)

de här med amningen är ganska jobbigt, endast för att mina bröst gör ont, amningsnapp hjälper inte så mkt längre, jag får ont även av den.. Han suger inte direkt fel heller.. Så jag vet inte riktigt vad problemet är. Amning är ju billigt å bra , och smidigt! Man har alltid maten med sig. Men ersättning är lättare på ett sätt tkr jag. Jag ger både ersättning och ammar honom nu! Men just nu känns det som jag ger upp amningen då jag sitter å har ont under hela amningen! Vilket inte blir bekvämt. Hur länge ammade ni? Och varför slutade ni?




Kommentarer
Postat av: Hanna-mamma till två sessor

Usch, jag känner igen det där! De första 2 veckorna var mina bröst helt trasiga! Men sen vände det och nu helammar jag. Med äldsta dottern gav jag ersättning efter nästan varje amning, sen när hon var 2 månader så vägrade hon bröstet och då blev det bara flaska.



Det är svårt det där. Som du säger, det är billigt och bekvämt med bröstet men ändå skönt med flaskan. Då kan även pappan mata.

2011-09-16 @ 15:04:07
URL: http://hannagmwahlin.blogg.se/
Postat av: Louise

Första barnet ammade jag en månad och slutade sedan pga en bröstinflammation som gjorde att mjölken tog slut.

Denna gång strulade det också jättemycket och första två månaderna var ett helvete. Kompletterade med ersättning första månaden då min mjölk inte räckte till och han gick ner i vikt. Gav nästan upp amningen helt i några veckor. Nu går amningen superbra, och lillkillen är nästan 4 månader.



Kämpar man riktigt mycket så går det oftast att amma. Men sen får man fråga sig själv till vilket pris? Är det värt det? Blir ju extra svårt när amningen strular och man har ett barn till som tar tid och energi.

Själv tycker jag ersättning är krångligt, därför valde jag att kämpa på med amningen. Men tycker man det är smidigare funkar det ju minst lika bra. Plus är ju att pappan kan hjälpa till, är ju skönt att kunna dela på matningen och att barnet inte är så beroende av mamman.



Gör det som känns rätt helt enkelt! .)

2011-09-18 @ 12:12:37
URL: http://cauterize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Design by
Wildasmami