Förlossningen med Troy!

Publicerat: 2011-08-22 08:03:20 Kategori: Förlossningsberättelse med Troy 8 Kommentar(er)
Under några dagar har jag haft många sammandragningar under dagarna, Men dagen innan beräknat va vi till mvc och barnmorskan tittade om det hade hänt något, men det hade det inte. Hon sa att hon trodde det kommer dröja ganska länge till innan bebisen kommer ut.

I Fredags hade jag haft som vanligt, sammandragningar hela dagen.
Men runt 21.00 på kvällen fick jag lite mer ont av sammandragningarna och fck ont i svanken mer å mer.
Dom kom väldigt sällan och gjorde inte alls så jätte ont, som dom ska göra.
När klockan vart runt 23.00 på kvällen kom värkarna på allvar. Jag låg å vred å vände mig i sängen.
Tillslut tog jag fram en värktimer för att titta hur ofta dom kom, och hur länge dom höll i sig.



Som ni ser på bilden kom värkarna lite oregelbundet. Men när dom väl kom så höll dom i sig ganska länge.

Men jag försökte sova lite till, men det gick då inte alls bra.

Vid 04.30 tiden ringde jag in till förlossningen och berättade att värkarna kom med ungefär 5 minuters mellanrum. Och hon tyckte inte att jag skulle stanna hemma allt för länge till.
Så jag väckte Olle och berättade att värkarna hållt i sig hela natten och att vi ska åka in snart.
Så jag ringde min mamma & pappa som fick komma hit och ta Theodore å Dogge.

06.15 bar det iväg mot förlossningen i Falun.
Värkarna kom runt 5 minuter emellan fortfarande och gjorde ont. Men jag kunde hantera dom.

När vi kom till förlossningen fick vi en barnmorska som hette Sussie, Hon satte dit en ctg för att titta hur bebisen mår och hur ofta mina värkar kom.
Och dom va fortfarande runt 5 minuter emellan.

När vi gjort ctg en stund så undersökte hon mig för att titta hur mkt öppen jag var. Och jag va öppen 8 cm!! Men när värkarna kom så drog det ihop sig å blev 6 cm.
Men jag tyckte jag hade kämpat på bra hemma!

Hon frågade mig om smärtlindring, och jag ville inte ha något eftersom jag kunde hantera värkarna.

Sen fick jag ligga å vänta å vänta tills det skulle hända något. Vilket det gjorde ganska fort.
jag kände att det blev blött, förmodligen så gick vattnet lite smått.
Och efter det så vart värkarna väldigt plågsamma! det fanns inget "stopp", Dom höll i sig länge, å när en värk gav sig kom en ny. Så jag fick lustgas. Och precis när jag börjar med den så kommer krystvärkarna.
Så det va bara att börja krysta, Så efter 3 krystvärkar flög han ut! En liten pojke, med 10 tår å 10 fingrar.
49 cm och 3540g!
Namnet fick bli Troy.
Han bestämde sig för att komma ut på Olles födelsedag! Så han fick en väldigt fin födelsedagspresent.


Jag är glad över min förlossning, att det gick fort och att det gick bra.
När jag låg å krystade ut honom sa barnmorskan "du är som gjord för att föda barn", Vilket jag fick höra förra förlossningen också.






Kommentarer
Postat av: Louise - Mamma till Wilde & en till i magen

Underbart!! :D

2011-08-22 @ 09:01:19
URL: http://louisevestin.blogspot.com/
Postat av: Louisefoto

Underbart att förlossningen gick så smidigt :)

2011-08-22 @ 09:31:27
URL: http://louisefoto.webblogg.se/
Postat av: Josefin - 20 år, fru, mamma & gravid

Grattis!!:)

2011-08-22 @ 10:24:59
URL: http://junimamma.blogspot.com
Postat av: Emelie

Grattis ! :)

2011-08-22 @ 14:40:56
Postat av: Martina

Stort grattis till Troy!

2011-08-22 @ 17:45:10
Postat av: natasha

aw grattis! :)

2011-08-23 @ 10:28:33
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Carro

förlossningen gick med andra ord snabbt och bra. grattis igen till världens sötaste troy :) nu är du äntligen tvåbarnsmamma på riktigt <3

2011-08-23 @ 15:20:58
URL: http://haliesmamma.se
Postat av: petra ramstedt

åh grattis :D Så söt!

2011-08-23 @ 18:48:43
URL: http://theregoesmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Design by
Wildasmami