..

Publicerat: 2011-08-23 20:45:33 Kategori: Allt 2 Kommentar(er)
Som ni märker så kommer bloggen inte i första hand, vi har fullt upp med Theodore här hemma. Sen Troy kom ut så har hans trots blivit mkt värre. Men det kan man väl även förstå, det kan inte vara kul att helt plötsligt få dela sina föräldrar med någon annan.

Till en början vart Theodore inte alls glad över att få ett syskon, när vi kom och hämtade honom så ville han inte alls vara vid någon av oss, mig eller Olle. det va bara morfar som dög! och han såg ut att skulle börja gråta vilken sekund som helst.
Men nu börjar det gå bättre, Theodore är med å pussar på Troy, klappar honom och lite så. Det blir nog bättre med tiden skulle jag tro, man lär förstå hur Theodore känner.

Men Troy är iaf en lugn kille som oftast sover, han är dock mer vaken under natten. Så dessa nätter har jag fått sovit ungefär 4 till 5 timmar per natt, Han brukar somna vid tre tiden. Så jag hoppas att de ändras snart. För jag kommer nog aldrig orka vara uppe tills klockan 3 å gå upp tidigt varje dag.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!

Jag har en son som är precis lika gammal som Theodore. De föddes samma dag till o med. Och jag har även en son som blir två månader om fem dagar.



Jag kände mig jätteledsen över att plötsligt inte kunna vara med min äldsta som vanligt. Jag hade enorma skuldkänslor. Men hormoner påverkade såklart och gjorde att jag var ledsnare än vad jag kanske behövt.



På mitt BVC sa de att om man leker koncentrerat med sitt barn i 15-20 min varje dag, utan att göra annat, utan bara leka och fokusera på barnet, så är det lagom. Självklart behöver barn mer uppmärksamhet än så, men det går kanske inte att bara fokusera på honom när man har en bebis.



Det naturligaste som finns för ett barn är att få syskon :-) Men jag märkte också på min son att han saknade mig liksom. Men nu är det hur bra som helst.



Lycka till med den nya gulliga familjemedlemmen!



Kram!

2011-08-24 @ 11:08:40
Postat av: Kerstin

Stort Grattis och Lycka Till med lilla Troy och storebrorsan!

2011-08-25 @ 22:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Design by
Wildasmami