inte veta om?

Publicerat: 2010-08-25 19:21:55 Kategori: Allt 3 Kommentar(er)

Foto: PONTUS ORRE

Skulle mjölka
– födde bebis

Veronica, 25, trodde att extrakilona var godis

Klockan halv fem på morgonen mjölkade Veronica, 25, korna som vanligt.

Tre timmar senare födde hon en son – utan att veta att hon var gravid.

– Visst har jag har gått upp i vikt, men jag trodde det var för att jag hade ätit mycket godis, säger hon.

Tisdagen den 17 augusti började som vilken dag som helst för Veronica Danhard, från Järvsö. Hon steg upp klockan fyra på morgonen och gjorde sig redo för att åka till jobbet, en bondgård där hon tar hand om kor och kalvar.

Magen gjorde ont

– Jag hade lite ont i ryggen, så pojkvännen smörjde med liniment. Sedan åkte jag och jobbade.

Hon matade kalvarna och kände att magen gjorde lite ont – men började mjölka som vanligt.

– Sedan gick det inte att jobba längre, för det gjorde så fruktansvärt ont. Jag pratade med chefen och åkte till akuten.

Många tankar

Där tog läkarna prover. Sedan kom chocken:

– Jag var mitt uppe i förlossningsarbetet. Allt kom på en gång.

Veronica fick åka från Ljusdal till Hudiksvalls sjukhus i ambulans. Under resan flög många tankar genom huvudet.

– Jag tänkte på hur det skulle gå, jag hade ju inga grejer hemma eller någonting.

Klockan 08.12 samma morgon föddes Per Adrian Mikael.

Ett litet mirakel, som hans mamma säger.

– Jag har inte anat någonting. Jag har gått upp i vikt, men jag trodde det var för att jag hade ätit mycket godis.

”Du ljuger!”

Pojkvännen Per Edlund, 32, fick sitt livs överraskning.

– Jag ringde mamma från sjukhuset och då ringde hon till honom och berättade att han skulle bli pappa. ”Du ljuger!” sa han då, säger Veronica.

Nu har den oväntade sonen blivit en vecka gammal och Veronica börjar komma till rätta i sin nya mammaroll.

– Man vänjer sig fort. Vi hade tänkt skaffa barn, men inte än på ett år eller så. Vi tänkte köpa hus först, men nu blev det som det blev, säger Veronica och skrattar.



Jag förstår inte hur man INTE kan veta om att man är gravid!? man lär väl känna sparkarna? Men vilken överaskning de hade blivit att inte vetat något.



Kommentarer
Postat av: Erika(jyringen)

har faktiskt en som jag känner som var ut för samma...trodde hon åkte in med en brusten blindtarm..så kom det ut en bäby..

2010-08-25 @ 19:26:00
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: nattis

haha men gud så sjukt! konstigt det där med sparkarna?

2010-08-25 @ 19:49:56
URL: http://nnattisss.blogspot.com/
Postat av: emma

min kompis mamma visste inte heller om de, hon fick en liten bebis, istället för det hon trodde var nå gallsten lr vad det heter. och doktorerna trodde de var de där gallsten lr va de heter också, men ja.

Hon hade inte kännt en enda spark.

2010-08-26 @ 17:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Design by
Wildasmami