mat

Publicerat: 2012-02-16 11:38:20 Kategori: Troy 0-6 Månader 0 Kommentar(er)
Troy har nyss fått ätit en halv burk mat, + havregrynsgröt efter med mjölk och fruktpure i. 
Det tyckte han va jätte gott. Så nu lär han vara mätt för en stund! 

Jag brukar ge sempers gröt från 6 månader på morgon och kväll, Och sen en halv burk med mat vid lunch, och sedan som mellanmål får han ersättning eller välling. 
Sen välling morgon och kväll också. 

Men snart lär jag väl byta ut kvällsgröten mot vanlig mat ist. 
men han är ingen höjdare på att äta vanlig mat, det tar sin lilla tid att ge det. 
Men det går bättre ibland.
Idag kunde jag ge utan problem. 
När han inte äter å bara krånglar är det inte ens kul att sitta där å ge, så jag ger upp direkt. man ska ju tydligen inte sitta där å tvinga i dom, då blir det att dom tkr mat är negativt. Så som jag förstår det så gör jag rätt att strunta i maten. Och provar efter en stund igen. 

Bara han är glad så är jag nöjd. han ser inte ut att lida av att han inet äter så mkt av den vanliga maten! 

:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Design by
Wildasmami