gravidprat + dagen

Publicerat: 2011-08-16 20:25:04 Kategori: Graviditeten (andra) 3 Kommentar(er)
Lite roligt att folk jämt ska kommentera "du har inte uppdaterat din status idag, är du på förlossningen?" En skrev till och med för hur många timmar sen jag uppdaterade sist. Även om man inte bryr sig så mkt, att man egentligen bara tycker det är kul så blir man faktiskt stressad av allt tjat från alla håll å kanter, man märker det inte själv. men det är faktiskt jobbigt! när jag väntade Theodore så va det tjat hela tiden! å när jag sa ifrån att jag inte orkade höra allt tjat så fick jag som svar "men du lär väl förstå att folk är nyfikna å vill att du får ut den?" Men det är väl ändå jag som vill ha ut den mer än någon annan? det är min kropp som får stå ut med en massa! det är väl jag som är mest nyfiken? vi inom familjen?!
Förra graviditeten tyckte jag det va jätte jobbigt när folk frågade, och blev att må dåligt över det. Men denna gången tycker jag bara det är skrattretande att folk ens håller koll på hur många timmar jag inte uppdaterar min status på på facebook!
Visst man kan tro att jag åkt iväg pga det, Men ALLA måste inte skriva å fråga. jag lovar er alla som har min facebook! ni märker när jag åkt in! vem har tid å vara INLOGGAD på facebook när man ska föda barn? för inloggad på facebook har jag varit varje dag. Så ett tips! titta det först :)

Vet att jag kmr få massa kommenterar om detta, vilket jag fick förra gången. Men det är såhär jag tycker. och jag skulle aldrig tjata på någon i slutet av en graviditet, jag vet hur jobbigt det är! Den kommer när den kommer, mer kan man inte göra. För tro mig, jag längtar ihjäl mig tills den kommer ut! jag vill verkligen ha ut den. men det blir faktiskt inte bättre av att folk ska skriva å tjata hela dagarna.

Nog om detta, Idag fick vi besök av Louise å Wilde, Theodore va inte riktigt sig själv idag, han sprang direkt till Olle å la sig i knät när dom kom. sen har han varit lite blyg under hela tiden. han börjar väl komma upp  den åldern då han är blyg antar jag. Men det va trevligt iaf! :)
När dom åkte hem så åkte vi ut till Gonäs å hälsade på Theodores farmor. Där va han inte direkt blyg, då gjorde han nog mer eller mindre allt man inte fick göra. Bara massa tok i den där grabben nuförtiden ! :)




Kommentarer
Postat av: Jenny

Mysig blogg och fin mage :)

2011-08-16 @ 21:39:58
URL: http://jennm.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vill bara önska dig lycka till Caroline!

2011-08-17 @ 11:26:43
Postat av: Josefin - 20 år, fru, mamma & gravid

Mins att jag störde mig något förbannat på alla kommentarer mot slutet. Till sist stängde jag av telefonen och var inte inne på fb;) Gick 16 dagar över tiden. Den här gången kommer jag antagligen att ha telefonen avstängd de sista veckorna också:p Tyckte att det var jobbigt när folk skickade och frågade hur det går när de visste att jag var inne på förlossningen så vi säger säkert inte åt någon att vi åker in den här gången. Lycka till sen:)

2011-08-17 @ 14:17:58
URL: http://junimamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Design by
Wildasmami